loading...
روستای مورکان و رحمت آباد
طاهری بازدید : 969 دوشنبه 28 بهمن 1392 نظرات (2)

بسم رب الشهداء والصالحین

 

وصیت نامه شهید داریوش شهریاری

 

با حمد و سپاس بیکران به درگاه ایزد متعال که ما را از گرداب منجلاب و گناهان رهانید و در عصری قرارداد که آیین محمدی بر کشور اسلامی پرتو افکنده و پرچم حسین بن علی توسط شیر مردی از سلاله رسول (ص)همچنان در حال اهتزاز و بر افشاندن است.

و با سلام به پیشگاه آقا امام زمان و نائب بر حقش خمینی عزیز که با حرکت عظیم و پر برکت و حیات بخش خویش ما را از چنگال نکبت بار و کشنده شیطان رهایی بخشید وآیین محمدی را رونق بخشید و دین محمدی را که با دسیسه های ابر قدرت ها و سود جویان می رفت که از صحنه روزگار محو گردد از نو زنده کرد و مکر دشمنان رابر ملا ساخت.

ای امت قهرمان یادتان باشد که در چه دورانی قرار داشتید وچه بر سرمان می آورند و چه بودید و چه شد .واین لطفخدا بود که به ما توجه کرد و توسط امام عزیزمان ما را از زیر یوق جانیان نجات داد و ما را از جهنم ستم شاهی وارد بهشت کرد وباید همیشه گذشته را مد نظر داشته باشیم تا که خود را فراموش نکنید و همیشه باید شاکر خدا باشیم این انقلاب مفت و مجانی بدست نیامد بلکه با جان نثاری و فداکاریهای شما عزیزان بود که به ثمر رسید و در این راه عزیزان بیشماری را از دست دادیم و سرمایه های زیادی صرف این انقلاب شد.

ای عزیزان قدر این امام بزرگوار را بدانید او همان کسی بود که ما را از معصیتها رهانید . این همان کسی است که ما را با حسین و با ائمه و با سایر پیشوایان و با دین اسلام آشنا کرد این همان کسی است که کربلای حسین را زنده کرد این حسین زمان است پس گوش دل به سخنانش بدهید و پیرو او باشید .همیشه خدا را به یاد داشته باشید و ذکر او گویید و بر پیامبر اکرم و آل او درود فرستید که باعث افزونی و تقویت ایمان است و نمازهای یومیه را در پنج وقت بخوانید و با حضور قلب در مراسم دعای کمیل و توسل شرکت کنید و نماز جمعه را با شکوه بر گزار کنید و قرآن زیاد بخوانید و نماز شب را فراموش نکنید و سعی کنید گناهان کبیره و صغیره انجام ندهید.

 خانواده شهدا ،اسرا ، مفقودین، معلولین،و مجروحین را از یاد نبرید و به آنها سرکشی کنید و از وصیت شهدا کمال استفاده را بکنید و بر سرمزارشان حضور یابید و با آنان تجدید بیعت کنید و با یتیمان با مهربانی برخورد کنید .با ارگانهای انقلاب خصوصا با سپاه و بسیج کمال همکاری را داشته باشید و به دولت فشار نیاورید  و پشتیبان دولت و روحانیت باشید و با کمبودها بسازید .و اما شما گروه گرانفروشان و محتکران شما ها جنایتکار هستید چرا که با گرانفروشی و انبار کردن اجناس مورد نیاز مردم ضربه  بزرگی به انقلاب وا اسلام میزنید.

و باعث تقویت دشمنان میشوید و این گناه بزرگی است. و اما شما ای گروه سلطنت طلبها و ای بازماندگان گروهکهای از خدا بی خبر از خواب غفلت بیدار شوید و بهخود آیید که روز قیامت باید جوابگوی خون شهدا باشید.

ای مردم عزیز وحدت خود را همیشه حفظ کنید و با برادران غیر شیعه نیز برخورد اسلامی داشته باشید.و در آخر از مادر عزیزم که برای این بنده حقیر بسیار زحمت کشید حلالیت می طلبم و این را مادر جان بدان  که در پیش فاطمه زهرا (س) رو سفید هستید.

از برادرانم و خواهرانم و تمامی فامیل و همسایگان حلالیت می طلبم.از شما می خواهم که برایم گریه نکنید و صبررا پیشه خود سازید و همیشه به یاد خدا باشید و نماز را فراموش نکنید و با ذکر خدا و سلام بر پیغمبر خدا غم ها را از خود دور سازید.امیدوارم که مرا حلال کنید و ببخشید و از اینکه فرزند خوبی برایت نبودم حلالم کن و از خواهرانم انتظار دارم که زینب گونه زندگی کنند .به امید پیروزی نهایی عزیزان رزمنده به امید زیارت قبر آقا امام حسین (ع) فرزند شما   

 

                                                                                

 داریوش شهریاری شب 65/9/28

 

وصیت نامه شهید سید مجید موسوی مورکانی

 

«إِنَّ اللّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ فَيَقْتُلُونَ وَيُقْتَلُونَ

وَعْدًا عَلَيْهِ حَقًّا فِي التَّوْرَاةِ وَالإِنجِيلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَى بِعَهْدِهِ مِنَ اللّهِ فَاسْتَبْشِرُواْ بِبَيْعِكُمُ الَّذِي بَايَعْتُم بِهِ

 وَذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ» (التوبه، 111)

 

در حقيقت‏ خدا از مؤمنان جان و مالشان را به [بهاى] اين كه بهشت براى آنان باشد خريده است همان

كسانى كه در راه خدا مى‏جنگند و مى‏كشند و كشته مى‏شوند [اين] به عنوان وعده حقى در تورات و انجيل

 و قرآن بر عهده اوست و چه كسى از خدا به عهد خويش وفادارتر است پس به اين معامله‏اى كه با او

 كرده‏ايد شادمان باشيد و اين همان كاميابى بزرگ است.

 

با نام خدا و با سلام و درود بر امام عصر مهدی موعود عج و با سلام و درود بر نائب بر حقش خمینی کبیر و با سلام بر خانواده های شهدا خدا را شکر

میکنم که به من فرصت داد که بتوانم در جبهه های حق علیه باطل بر علیه دشمن اسلام بجنگم و دینم را به اسلام و انقلاب ادا نمایم.

برادران و خواهران مسلمان بدانید که تاریخ اسلام دوباره تکرار شده و این امام عزیز همچون پیامبر اسلام است .و دشمنان ایشان همان دشمنان دین وآیین

آسمانی اسلام منتها در لباس و چهره و زمانی دیگر بدانید که این امام عزیز نائب بر حق امام زمان است پس هرکس با او مخالفت کند با امام زمان مخالفت

نموده است.

بدانید که این دنیا گذرگاهی است و محل عبور ومحل قرار و ماندن آخرت است چون این جهان فانی است و تنها جهان آخرت است که پایدار و باقی است.

پس دل به این دنیا فانی نبندید که غرق در گناه خواهید شد. زیرا گفته پیامبر اسلام است که دنیا دوستی و دل بستن به دنیا منشأ هر گونه خطاست و برای

سفر آخرت آماده باشید و ذات و توشه ای برای آخرت تهیه نمایید.

و اما سفارشی به برادران بسیج: برادران عزیزم از شما میخواهم که سنگر بسیج را هیچگاه ترک نکنید و قدر خود را بدانید که امام عزیز و پیامبر اسلام به شما افتخار و مباهات میکند.

و اما پدر و مادر عزیزم بدانید که من امانتی بیش نبودم که خداوند در پیش شما به ودیعه گذاشته بود و حال آن را پس گرفت .پس در شهادتم بیتابی نکنید و مرا ببخشید وحلال کنید.

میدانم فرزند خوبی برای شما نبودم و همیشه اسباب مزاحمت و ناراحتی را فراهم میکردم ولی به هر حال از شما میخواهم که مرا ببخشید وحلال کنید.

در ضمن من در حدود دو سال نماز و روزه قضا دارم که امیدوارم ادای آنها را فراموش نکنید .و شما برادران عزیزم راهم را ادامه داده ونگذارید اسلحه ام بر زمین بماند. و شما ای خواهر عزیز و گرامی ام امیدوارم که همانند حضرت زینب (س) در مرگ برادر صبور و شکیبا بوده و بیتابی نکنید.

در آخر از کلیه برادران و خواهران که سخنانم را میشنوند حلالیت می طلبم و امیدوارم که مرا ببخشند .

                                                                                                      والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته . 64/11/20

 

 

 

وصیتنامه پاسدار رشید سپاه اسلام شهید محمد رضا صالحی

 

و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون : گمان نبرید کسانی که در راه خدا جهاد میکنند مرده اند ، بلکه آنها زنده اند و نزد خداوند روزی میخورند.

 

حمد و سپاس خدای را که ما را آفریده و راه چگونه زیستن و چگونه بودن و شدن را به ما ارسال داشت و راه انبیا و اولیا و مکتب خون و شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) به ما آموخت حمد و سپاس خدای تبارک و تعالی را که این نعمت بی کران را به ما ارزانی داشت تا ما انسانها این نعمت را فرا گیریم و در راه او قدم برداریم.

با سلام و درود بر پیشگاه آقا امام زمان (عج) و امام امت و سلام ودرود به خانواده های محترم شهدا و شهیدان عزیز.

نام این بنده حقیر محمدرضا صالحی مورکانی فرزند حسنعلی تاریخ تولد 1347 شماره شناسنامه 12 و ساکن مورکان می باشم چه بگویم که خیلی رو سیاه و شرمنده ام  زیرا نتوانستم برای اسلام خدمتی بکنم.

ای کسانی که این وصیت نامه را می خوانید مبادا از خدا غافل باشید یا مهدی موعود (عج) را فراموش کرده باشید.امام امت را دعا کنید و به ندای آن لبیک گویید ای برادران نکند غافل باشید از این ندای آسمانی تا میتوانید در این راه قدم بردارید همیشه به یاد خدا باشید تا موفق و پیروز گردید ای برادران نکند از این غافله عقب بمانید و مانند اهل کوفه به ندایحسین(ع) لبیک نگویید و یا اینکه کاری کنید که امام زمان (عج) را ناراحت سازید مواظب باشید و با نفس خود مبارزه کنید و جهاد اکبر و اصغر را فراموش ننمایید و کاری کنیدکه امام زمان (عج) را رو سفید کنید.

ای پدر و مادر عزیز اگر لیاقت داشتم و شهید شدم اصلا گریه برای من نکنید که ناراحت میشوم و مانند پدر و مادر شهدای دیگر باشید و صبر و استقامت را پیشه کنید که خدا با ماست و برای حسین ابن علی (ع) گریه کنید که عالم برای او گریه می کنند و امیدوارم که مرا ببخشید و حلال کنید.

ای مادر بزرگ عزیز و مهربانم برای ابا عبدالله الحسین (ع) گریه کن و صبر داشته و شکر خدا را به جا آور .

ای برادر عزیزم اصلا برای من گریه نکن و ناراحت نباش و اگر ناراحتت مینمودم این بنده حقیر را ببخش و حلالم کن.

و ای خواهرانم میدانم که خیلی ناراحت هستید و مانند زینب (س)صبور بوده و دفاع از اسلام کنید و در حفظ حجاب خود کوشا باشید ، یک سفارش کوچک برای اقوام های خود و بسیجی ها دارم این است که ناراحت نباشید و تا میتوانید به این اسلام خدمت کنید و در این راه قدم بردارید و به یاد خدا باشید و شکرگذار او باشید  تا در همه حال موفق و پیروزباشید.حتما به خمس و زکات خود برسید ای برادران از شما میخواهم این بنده حقیر خدا را ببخشید و حلالم کنید.والسلام

 

 

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار                         از عمر ما بکاه و بر عمر او بیفزای

                                                                                                                                               محمدرضا صالحی 1365/9/28

 

 

زندگینامه پاسدار رشید سپاه اسلام شهید احمدرضا رجبی

 

 شهید احمدرضا رجبی فرزند عبدالله در تیر ماه سال 1348 هجری شمسی در یکی از روستاهای لنجان به نام مورکان چشم به جهان گشود و در کنار دیگر افراد خانواده زندگی را باتوکل به خدا و تلاش و کوشش می گذراند. ایام طفولیت شهید رجبی مصادف با دوران ستمشاهی بود تا اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و تمامی مردم آزادانه در جریان مسائل مذهبی و سیاسی روز قرار گرفتند .در این زمان شهید رجبی پا به مدرسه راهنمایی نهاد و از این زمان بود که بسیاری از استعدادهای بالقوه او شکفته شد ، بخصوص آن هنگام کهجهاد سازندگی عملا فعالیتهای فرهنگی عمرانی خود را در روستاها آغاز نمود این شهید فعالانه در برنامه های فرهنگی جهاد شرکت می نمود و علاقه وافری به حضور در مسابقاتی که از طرف کمیته فرهنگی جهاد بر گذار میشد از خود نشان میداد .با تشکیل بسیج در روستای مورکان ، او که یک نوجوان مسلمان و انقلابی بود در بسیج ثبت نام کرد .

رمز موفقیت شهید رجبی در این بود که حرکت و تلاش او توام با صداقت و اخلاص و پرهیز از ریا و تظاهر بود او همواره مصمم بود که نمازهای خود در اول وقت بخواند و حتی دوستان او شاهد بودند که نیمه های شب خواب و استراحت را کنار و به نماز شب و دعا و راز ونیاز با پروردگار خویش می پرداخت همین عبادتهای خالصانه او بود که چهره نورانی و دوست داشتنی از او ساخته بود.

پدر شهید میگفت: شهید رجبی در مراسم تشیع یکی از شهدای مورکان با پای برهنه شرکت نموده بود که به او گفتم چرا با پای برهنه؟ گفت:اینها خیلی ارزش دارند.

سپس با اعزام سپاهیان محمد (ص) در دهم آذر ماه 65 شور و اشتیاقی در وجود او پدیدار گشت و بالاخره با عده ای از دوستان و همکلاسی های خود عازم جبهه شد.

در عملیات کربلای 4 و5 شرکت نمود و در عملیات کربلای 5 در کنار سردار شهید اسلام قائم مقام لشکر قمر بنی هاشم «محمدعلی شاهمرادی» در تاریخ 65/10/22 به آرزوی خود که شهادت در راه خدا بود رسید .

والسلام                           

 

 

 

 

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط محمد در تاریخ 1394/01/09 و 16:14 دقیقه ارسال شده است

خوب بود از این مطالب دروبلاگتون قرار دهید

این نظر توسط زهرا سادات موسوی در تاریخ 1393/04/02 و 12:46 دقیقه ارسال شده است

روح همه شهدای بزرگوار وعزیز شاد. راهتان را ادامه خواهیم داد. انشاالله


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
منتظر پیشنهادات و مطالب شما عزیزان هستیم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 8
  • کل نظرات : 20
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 15
  • بازدید ماه : 41
  • بازدید سال : 803
  • بازدید کلی : 12,977